استفاده از کاشی علیپور در خانه های جنوب سنتی دیرینه محسوب می شود

کاشی علیپور و سرامیک بسته به خلاقیت صاحب خانه یا طراح داخلی، می تواند به عنوان سطح پایانی در هر موقعیتی در خانه استفاده شود. کانترها را می توان کاشی کاری کرد تا تمایل به ارائه زیبایی شناختی خاص و همچنین سطحی بادوام را برآورده کند. قسمت پشتی پیشخوان ها که به بک اسپلش معروف است در بسیاری از مواقع با کاشی و سرامیک طراحی شده است.

کاشی و سرامیک را می توان برای محافظت از دیوار عقب در اجاق چوب، زغال سنگ یا گلوله استفاده کرد. استفاده از کاشی و سرامیک را می توان به عنوان جزییات ورودی در سرسراها در نظر گرفت و یا می توان آن را در قسمت بیرونی کف یک ایوان باز یا ورودی نصب کرد.

کاشی و سرامیک معمولاً به جای نصب لبه دار با اتصالات نصب می شود. تفاوت در این است که با یک کاربرد مشترک، هر کاشی توسط یک درز با اندازه مشترک جدا می شود که در نهایت با چیزی که دوغاب نامیده می شود پر می شود. نصب لبه دار تکنیکی است که کاشی ها را بدون درز دوغابی به یکدیگر متصل می کنند.

نصب کاشی یک برنامه دائمی است و به راحتی تغییر نمی کند، مانند یک لایه رنگ یا کاربرد چوب. برداشتن کاشی به طور معمول، اگر نصب صحیح باشد، یک پروژه بزرگ و پرهزینه است. رنگ کاشی یا طرحی را انتخاب کنید که برای چندین سال از آن راضی باشید.

کاشی دائمی است، بله، می توان آن را جدا کرد، اما با تلاش زیاد و پس از برداشتن، نیاز به کار اصلاحی قابل توجهی برای نصب مجدد سطح کفپوش دیگری دارد. مراقب رنگ و استایل باشید، مانند کاشی‌های صورتی و آبی حمام که در دهه 60 استفاده می‌شد، انتخاب تاریخ‌گذاری نکنید.

اطمینان حاصل کنید که از انتخاب راضی هستید، و در بیشتر موارد، هر چه رنگ یا الگوی غالب کمتر باشد، به راحتی و برای مدت زمان طولانی تری پذیرفته می شود. البته من به عنوان یک پیمانکار صحبت می کنم و نه یک طراح داخلی.