استفاده از گردو در ساخت مواد لمینت در دندانسازی

آجیلی مانند گردو چینی سلطنتی نامیده می شود تغذیه می کند، بیماری ها را بهبود می بخشد، سلامت مردان و زنان را تقویت می کند، زخم ها را التیام می بخشد و قدرت را بازیابی می کند.

ما عادت داریم که گردو را به شکل تمام شده ببینیم، اغلب حتی بدون پوسته، اما در همین حال، گردو درخت نسبتاً بزرگی است که در جنگل های کریمه، ماوراء قفقاز و آسیای مرکزی رشد می کند. به خاطر برگ ها و میوه های ارزشمند، گردو به عنوان یک گیاه زینتی در باغ ها و پارک های جنوب روسیه و اوکراین کشت می شود.

گردو (lat. Juglans regia) نام‌های معروف و مترادف زیادی دارد: گردو، گردو سلطنتی، گردو یونانی. این گیاه از خانواده Nut است. در طب عامیانه از برگ ها و میوه های نارس درخت استفاده می شود که سرشار از ترکیبات شیمیایی است:

برگ های گردو حاوی: کینون ها، فلاونوئیدها، ویتامین B، اسید اسکوربیک (4-5٪)، تانن (3-4٪)، اسیدهای الاژیک و گالوزیک، اسید کافئیک (0.1٪)، کاروتنوئیدها، که شامل بتا کاروتن (12) است. میلی گرم در 100 گرم)، ویولاکسانتین، فلاوگزانتین، کریپتوکسانتین، اسانس (تا 0.03٪).

پریکارپ سبز گردو حاوی α- و β-هیدروژوگلون، اسید اسکوربیک (تا 3٪) و تانن است. گردو نارس سرشار از اسید اسکوربیک (تا 10٪) است. هسته میوه حاوی روغن چرب (تا 60-76٪)، پروتئین (تا 21٪)، کربوهیدرات (تا 7٪)، پروویتامین A، ویتامین K و P، اسیدهای آمینه (آسپارژین، سیستین، گلوتامین، سرین، هیستیدین است. ، والین، فنیل آلانین).

روغن چرب گردو از گلیسریدهای اسیدهای لینولئیک، اولئیک، استئاریک، پالمتیک و لینولنیک تشکیل شده است.

گردو به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی غنی در پزشکی کاربرد فراوانی دارد. آماده سازی گردو عبارتند از: بسیار قابض، محرک، ضد اسکوربوت، ضد کرم. فعالیت عملکردی دستگاه گوارش را تنظیم می کند. به طور کلی پذیرفته شده است که در برگ های گردو علاوه بر تانن ها و سایر مواد شیمیایی، موادی وجود دارد که برای حشرات و ماهی ها سمی هستند. بنابراین، برگ گردو با موفقیت گال را درمان می کند.