بذرکار دستی تنها راه نجات از ویروس کرونا است

جوانه زنی نابرابر به دلیل رشد آهسته، تفاوت در رطوبت یا درجه حرارت خاک، یا عمق کاشت بذر و بذرکار دستی باشد یا می تواند باعث ایجاد نهال هایی با اندازه های مختلف شود. این به ویژه می تواند هنگام پیوند یک سینی نهال مشکلاتی ایجاد کند. نیمی از آنها آماده کاشت در مزرعه هستند و نیمی دیگر خیلی کوچک هستند و گلوله های ریشه دارند که به راحتی از سلول های سینی بیرون نمی روند.

در گلخانه یکی از راه های رسیدن به جوانه زنی سریع و یکنواخت استفاده از تشک های جوانه زنی در زیر سینی هاست. این تشک ها به شما این امکان را می دهند که دما را بر اساس نیاز بذر تنظیم کنید. به عنوان مثال، فلفل ها در 86 درجه فارنهایت در 8 روز جوانه می زنند، اما بیش از 13 روز طول می کشد تا در دمای 58 درجه فارنهایت جوانه بزنند.

اطمینان حاصل کنید که دمای مطلوب را برای محصول خود حفظ می کنید. تامین گردش هوای خوب در طول جوانه زنی و رشد اولیه گیاهچه به کنترل بیماری ها در این مرحله اولیه کمک می کند. ما نمی توانیم مانند گلخانه شرایط را در مزرعه کنترل کنیم، اما همچنان می توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم تا مطمئن شویم بذرهایی که مستقیماً در مزرعه کاشته می شوند به طور یکنواخت جوانه می زنند.

بستر بذر با بافت ریز شرایط رشد خوب، تماس کافی بذر با خاک و توانایی کاشت در عمق یکنواخت را فراهم می کند. کاشت زمانی که دمای خاک نزدیک به مطلوب است باعث تسریع جوانه زنی و سبز شدن نهال ها می شود.

گاهی در عجله کاشت بهاره، بذرها را در خاک های خیلی سرد می کارند. این می تواند منجر به جوانه زنی کند، نهال های ضعیف و بیمار و حتی مرگ گیاه شود. بهتر است کاشت را تا گرم شدن خاک به تعویق بیندازید.

عوامل متعددی بر روی جوانه زدن و جوانه زدن بذرها تأثیر می گذارد. مهم ترین عوامل در دسترس بودن آب، دما و نور خورشید است. آب برای جوانه زنی بذر بسیار مهم است. برای فعال کردن رشد ریشه، بذر باید از طریق جذب عبور کند.

با این حال، همانطور که بیشتر باغبان ها می دانند، آب زیاد می تواند چیز بدی باشد. هنگامی که یک گیاه هنوز در زیر زمین رشد می کند، در طول تشکیل ریشه، نمی تواند مانند اکثر گیاهان رشد یافته از خورشید برای تهیه غذا استفاده کند.