دختری با کناف سقف ساده دندان هایش را کامپوزیت کرد

سقف‌های کاذب که به عنوان کناف سقف ساده نیز شناخته می‌شوند، با سقف‌های استاندارد متفاوت هستند زیرا در زیر ساختار اصلی سقف به زمین نزدیک‌تر می‌شوند. معمولاً یک فضای خالی بین سقف اصلی و سقف کاذب وجود دارد که می تواند برای عایق صوتی آپارتمان ها در همان ساختمان مفید باشد.

سقف‌های کاذب معمولاً از کاشی‌های فولادی ساخته می‌شوند و از تیرچه‌های اسکلت سقف‌ها آویزان می‌شوند. از آنجایی که بین سقف یک آپارتمان و کف آپارتمان دیگر شکاف وجود دارد، صدا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد زیرا نیاز به عبور از شکاف در سقف دارد. برخی از سقف‌های کاذب از کاشی‌های صوتی ساخته شده‌اند که با جذب صداهایی که از آن‌ها عبور می‌کنند، انتقال صدا را بیشتر محدود می‌کنند.

ساختار سقف کاذب از سیم های فلزی ارتجاعی زیر سقف اصلی آویزان شده است. سقف کاذب معمولاً چند اینچ از سقف آویزان است، اما برخی به اندازه یک فوت زیر ساختار سقف اصلی قرار دارند. ساختار کاشی فولادی سقف‌های کاذب معمولاً توسط شبکه‌ای از قاب‌های فلزی که در عرض اتاق اجرا می‌شوند پشتیبانی می‌شود. سپس قالب گیری در همان فضای اتاق به دیوار متصل می شود. بقیه شبکه توسط سیم های آویزان پشتیبانی می شود که از قالب گیری روی دیوارها پشتیبانی بیشتری می کنند.

سقف های کاذب را می توان به همان راحتی که در ابتدا نصب شد برداشت. پانل های سقفی به سادگی باید جدا شوند تا شبکه ای که سقف کاذب را در جای خود نگه می دارد آشکار شود. اکنون می توان آن را جدا کرد و سقف کاذب را از سقف اصلی جدا کرد.

علاوه بر مزایای عایق صدا، سقف های کاذب برای پنهان کردن سیم کشی های نامرتب، مواد عایق و لوله ها نیز مفید هستند. شرکت‌های بزرگ اغلب از سقف‌های کاذب برای نصب سیستم‌های HVAC استفاده می‌کنند که از جریان تصفیه هوا پشتیبانی می‌کنند. 

اگرچه سیم‌کشی و سیستم‌های جریان هوا قابل مشاهده نیستند، اما می‌توان به راحتی با کشیدن پانل‌های سقفی و تعویض آن‌ها پس از اتمام کار به آنها دسترسی داشت. سازه های سقف کاذب نسبتا ارزان و سریع نصب می شوند، به خصوص در مقایسه با نصب سقف های سنتی.

سقف های کاذب اگرچه ارزان و نسبتا کارآمد هستند، اما دارای معایبی نیز هستند. کاشی‌های آکوستیکال ممکن است در طول زمان مستعد پوسیدگی باشند و در نتیجه رنگ زرد غیرجذابی ایجاد شود که می‌تواند دکوراسیون اتاق را خراب کند.

 سقف های کاذب نیز باید هر چند سال یکبار تعویض شوند زیرا به اندازه سقف های نصب شده سنتی مقاوم نیستند. سقف های کاذب نیز بیشتر در معرض لکه های آب و آسیب ناشی از رطوبت بیش از حد در جو هستند. یک اشکال آشکار سقف های کاذب این است که اندازه کلی اتاق را کاهش می دهند. اگرچه این ممکن است در ساختمان‌هایی با سقف‌های بلند اهمیت چندانی نداشته باشد، اما می‌تواند در اتاق‌هایی با اندازه استانداردتر، احساس تنگ‌ناپذیری و کلاستروفوبیک ایجاد کند.