زنی که کف خانه اش را با شوید خشک امسال پوشانده است

شوید خشک امسال ممکن است در واقع به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی کمک کند. مطالعه ای که در مجله آمریکایی Therapeutics منتشر شد، با هدف بررسی خواص ضد افسردگی و ضد درد عصاره آبی شوید از جنوب مراکش انجام شد.

عصاره گیاه شوید به آزمودنی ها داده شد و در مقایسه با مراجع دارویی (سرترالین و ترامادول) اثر ضد افسردگی و ضد درد قابل توجهی نشان داد. علاوه بر این، علف های هرز شوید هیچ اثر نامطلوبی ایجاد نمی کند. مطالعه فیتونوترینت عصاره آبی گیاه شوید مزایای پلی فنول ها، فلاونوئیدها و تانن های موجود در آن را نشان داد.

کلسترول را کاهش می دهد. علف هرز شوید مزایای شگفت انگیزی برای کاهش کلسترول دارد. با بررسی های دقیق مشخص شد که اثر عصاره شوید و قرص شوید بر پروفایل لیپیدی، آنزیم های کبدی، بیان ژن و فعالیت آنزیمی در همسترهای دارای کلسترول بالا مثبت بود.

آزمودنی ها به طور تصادفی به شش گروه تقسیم شدند و دوزهای روزانه شوید به اشکال مختلف دریافت کردند. پس از یک ماه، در مقایسه با گروهی که شوید دریافت نکردند، پروفایل لیپیدی، گلوکز خون و آنزیم‌های کبدی در تمام گروه‌های تیمار شده با قرص یا عصاره شوید به طور معنی‌داری کاهش یافت.

ترخون و رازیانه رایج ترین جایگزین های شوید تازه در دستور العمل ها هستند. به یاد داشته باشید، اگر نتوانید شوید تازه تهیه کنید، می توانید شوید خشک را نیز در دسترس داشته باشید. با این حال، شما کمتر از انواع خشک استفاده خواهید کرد زیرا طعم آن شدیدتر است.

آنها از یک گیاه می آیند، اما علف هرز شوید همان برگ های تازه است که طعم تازه ای را ارائه می دهد. دانه شوید طعم قوی تری شبیه زیره می دهد. دانه شوید تندتر محسوب می شود.

ویتامین‌های موجود در شوید شامل ویتامین A (7717 واحد بین‌المللی یا 154 درصد از مصرف توصیه‌شده روزانه)، ویتامین C (85 میلی‌گرم یا 142 درصد از مصرف توصیه‌شده روزانه)، فولات (حدود 38 درصد از مصرف توصیه‌شده روزانه) و ریبوفلاوین ( 17 درصد از مصرف توصیه شده شما). همچنین مقادیر کمی تیامین، نیاسین، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک دریافت خواهید کرد.

مواد معدنی موجود در شوید شامل کلسیم (208 میلی گرم)، آهن (6.6 میلی گرم)، منیزیم (55 میلی گرم)، فسفر (66 میلی گرم)، پتاسیم (738 میلی گرم)، منگنز (1.3 میلی گرم) و مقدار کمی سدیم، روی و مس است. .