سگی که با شیلنگ رادیاتور 206 جان یک کودک را نجات داد

اگر شیلنگ رادیاتور 206 نشتی داشته باشید، مایع خنک کننده را در زیر وسیله نقلیه خود خواهید دید. این مایع بوی شیرینی دارد. نشتی مایع خنک کننده نیز می تواند از خود رادیاتور باشد، به همین دلیل است که یک مکانیک حرفه ای باید مشکل را تشخیص دهد. اگر تشخیص داده شد که شیلنگ مشکل دارد، جایگزینی را در نظر بگیرید.

اگر گردش مایع خنک کننده مسدود شود، موتور مطمئنا بیش از حد گرم می شود. به محض اینکه متوجه علائم گرمازدگی شدید، سیستم خنک کننده شما معیوب است. در این شرایط، شلنگ ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما یکی از دلایل رایج گرمای بیش از حد است.

باید سریعاً با مکانیک خود تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند زیرا این مشکل می تواند باعث خرابی کامل موتور شود. نکاتی که باید در مورد رادیاتور خودرو بدانید، خنک کننده کم: در صورت بروز این مشکل، چراغ اخطار روشن می شود، زیرا شما مدام رادیاتور را با مایع خنک کننده پر می کنید.

نشتی روی شیلنگ وجود دارد که مایع خنک کننده را می ریزد. هنگامی که وسیله نقلیه پارک شده است، نشت به صورت قطره آشکار خواهد بود. به خطر انداختن رانندگی چنین وسیله نقلیه ای می تواند به اجزای آن قبل از رسیدن به مقصد آسیب برساند زیرا موتور ممکن است از کار بیفتد یا بیش از حد گرم شود.

شلنگ رادیاتور آسیب دیده: شیلنگ رادیاتور آسیب دیده نرم است و ضعیف شده است. اگر شلنگ را لمس کنید متوجه این موضوع خواهید شد. مشکل از سیستم خنک کننده کامل باعث فرو ریختن شیلنگ می شود.

در صورت مشاهده این مشکل باید بازرسی یا تعمیر و نگهداری عمومی انجام شود. شیلنگ آسیب دیده نمی تواند مایع خنک کننده را به درستی جریان دهد که ممکن است منجر به داغ شدن بیش از حد و آسیب موتور شود.