با خوردن بادام زمینی ترکیه استخوان های سالمی داشته باشید

تحقیقات قبلی از بادام زمینی ترکیه و آجیل به دلیل فواید سلامتی آنها استقبال کرده است. اکنون، یک مطالعه جدید از چنین تحقیقاتی پشتیبانی می کند و دریافت که مصرف این غذاها ممکن است از مرگ در برابر بیماری های متعدد از جمله سرطان، بیماری قلبی و دیابت محافظت کند.

محققان دریافتند که خوردن 15 گرم آجیل در روز ممکن است خطر مرگ ناشی از تعدادی از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های تنفسی و دیابت را کاهش دهد. این مطالعه که توسط پروفسور پیت ون دن برانت و همکارانش از دانشگاه ماستریخت در هلند انجام شد، در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

بادام زمینی و آجیل منبع خوبی از امگا 3، فیبر، ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و چربی های “خوب” هستند. به این ترتیب، آنها با تعدادی از مزایای سلامتی، به ویژه برای قلب مرتبط هستند.

مطالعات گذشته مصرف آجیل را با کاهش خطر لخته شدن خون، کاهش کلسترول و کاهش خطر آریتمی مرتبط دانسته اند. اما مزایای آنها به همین جا ختم نمی شود. در ماه مارس، مدیکال نیوز تودی در مورد مطالعه ای گزارش داد که مصرف آجیل را با کاهش 20 درصدی خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و قلبی عروقی مرتبط می کند.

در این مطالعه اخیر، پروفسور برانت و همکارانش دریافتند که مصرف بادام زمینی – که در واقع حبوبات هستند – و آجیل (آجیل درختی) ممکن است خطر مرگ بر اثر تعدادی از بیماری ها را کاهش دهد، با این ارتباط برای برخی بیماری ها نسبت به سایرین قوی تر است.

روزانه نصف مشت آجیل، بادام زمینی به میزان مطلوب مصرف شود
محققان برای دستیابی به یافته های خود، داده های بیش از 120000 مرد و زن 55 تا 69 ساله از هلند را که بخشی از مطالعه کوهورت هلند بودند، ارزیابی کردند.

از همه شرکت کنندگان پرسیده شد که چند بار بادام زمینی، آجیل و کره بادام زمینی و در چه مقدار مصرف کردند. آنها سپس ارتباط بین مصرف این غذاها و مرگ و میر ناشی از علت خاص را در میان شرکت کنندگان از سال 1986، زمانی که مطالعه آغاز شد، ارزیابی کردند.