پوشیدن جوراب ژله ای ترک پا در دوران بارداری موجب افزایش وزن جنین می شود

از جوراب ژله ای ترک برای کاهش شکایاتی مانند درد، سوزش، خستگی، گرفتگی عضلات و تورم پا ناشی از واریس استفاده می شود. اگر به طور منظم از جوراب های فشاری استفاده می کنید، می توانید تا حدی از پیشرفت رگ های واریسی جلوگیری کنید.

از طرفی مطالعات نشان داده است که جوراب های فشاری هیچ تاثیری در از بین بردن کامل بیماری ندارند. واریس بیماری است که با جوراب یا دارو قابل درمان نیست.

این جوراب ها فشار زیادی به مچ پا و ناحیه اطراف وارد می کنند. با بالا رفتن، فشار به تدریج کاهش می یابد. در این مرحله، هدف جلوگیری از تجمع خون جمع شده در زیر و اجازه دادن به آن به سمت بالا است.

هدف اصلی استفاده از جوراب های جوراب ژله ای سازی؛ این اجازه می دهد تا خون انباشته شده در قسمت پایین پا راحت تر از پایین به بالا جریان یابد. به همین دلیل فشار این جوراب ها با بالا رفتن به تدریج کاهش می یابد. این به کاهش شکایات مرتبط با واریس کمک می کند.

جوراب های فشاری مانع از تجمع خون کثیف در پاهای شما بین بافت ها می شوند. این محلول مکانیکی برای درمان در نظر گرفته نشده است. از سوی دیگر، جدای از درمان، به کاهش شکایاتی مانند سوزش، درد و خستگی کمک می کند. مزایای جوراب های جوراب ژله ای بسته به شرایط بیمار ممکن است متفاوت باشد.

از جمله مزایای جوراب ژله ای نمی توان به درمان اشاره کرد. این جوراب ها نمی توانند به باریک شدن قطر رگ های بزرگ شده کمک کنند. به همین دلیل به بیماران مبتلا به واریس توصیه می شود تا زمان درمان از این جوراب ها استفاده کنند.

پس از درمان، بسته به روش درمان و بیمار، جوراب های ژله ای باید به مدت 1 ماه پوشیده شوند. این احتیاط برای بسته شدن رگ واریسی مفید خواهد بود تا دوباره ظاهر نشود.