زعفران سحرخیز یک کیلو سبب رنگ گرفتن ناخن می شود

چشمگیرترین فواید زعفران سحرخیز یک کیلو برای سلامتی شامل توانایی آن در بهبود سلامت تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد و بهبود الگوهای خواب است.

همچنین قادر به پیشگیری از سرطان، کاهش خونریزی، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، مدیریت دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی است.

زعفران یک ادویه محبوب است که می توان آن را از گلی که معمولاً زعفران زعفران نامیده می شود به دست آورد.

با نام علمی Crocus sativus می توان کلاله های این گیاه را خشک و تبدیل به ادویه کرد که از نظر وزنی با ارزش ترین ادویه محسوب می شود.

این «نخ‌ها» که به آن‌ها گفته می‌شود، معمولاً قرمز مایل به نارنجی، همرنگ ادویه هستند و با احتیاط از گل‌ها با دست جدا می‌شوند.

این گیاه به دلیل توانایی آن در طعم دادن و رنگ کردن غذا و همچنین فواید ذاتی آن برای سلامتی بسیار مورد علاقه است.

زعفران

ترکیب ارگانیک منحصر به فرد زعفران آن را به افزودنی قدرتمند برای رژیم غذایی شما تبدیل می کند.

زیرا حاوی بیش از 150 ترکیب فرار از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروسین، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد بیوشیمیایی و همچنین مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای سلامت انسان ضروری هستند.

بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی آمریکا، زعفران حاوی ویتامین های A، C، ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، ویتامین B-6، فولات، ویتامین B-12، پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم و روی است.

رایج‌ترین شکل زعفران به صورت خشک یا پودر است، اما می‌توانید مکمل‌های زعفران را از برخی فروشگاه‌های مواد غذایی گیاهی نیز تهیه کنید.

فقط مقدار کمی از ادویه برای اثرگذاری لازم است و حداکثر مقداری که باید در روز مصرف شود بین 0.5 گرم تا 1 گرم از این ادویه ارزشمند است.

زعفران را می توان به صورت موضعی برای ماساژ، در سس ها، آبگوشت ها، نوشیدنی های گرم یا به عنوان قرص استفاده کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.